HTML

Srí Lanka, Mr.P, Pöpcsi és én

Srí Lankán van egy évben a legtöbb munkaszüneti nap. Én azért megpróbálok dolgozni valamit.

Friss topikok

Linkblog

Day 6 - Végre tuktuk

2009.11.27. 13:19 matvely

Sajnos tegnapi bejegyzésemből kihagytam egy fontos eseményt. Voltunk a bankban. Mr.P már több, mint 2 hónapja csináltatott egy helyi bankkártyát, amit meg is kapott, csak a hozzátartozó PIN kódot nem kapta meg. Vagyis a bank állítása szerint már kiküldték  postán, csak Mr.P régi címére, Negomboba. Mr.P már három és fél éve megváltoztatta a címét, a bankban is az új címe van feljegyezve. De erre a címre nem kapott semmiféle  levelet.

Bankban egyébként körülbelül 1 órát ültünk a nagy semmiért. Továbbra is azt mondják, hogy majd kiküldik postán, de Mr.P azt választotta inkább, hogy átveszi a bankban személyesen.

Különben a bank nagyon vicces. Mindent nagy A3as aktákban tartanak, van pár számítógép, valószínűleg teljesen feleslegesen. Egy ember intéz mindent, őt másik hat veszi körül és mindegyik tart neki egy telefont, közben az ügyféllel is kell foglalkoznia ( esetünkben velünk, ezért töltöttünk el itt 1 órát).

Visszatérve a szerdai napunkhoz, Pöpcsi nem tartott velünk a délelőtt. Sofőr és autó híján választhattunk, hogy gyalog, busszal, esetleg tuktukkal megyünk át Hikkaduwába. Utóbbi mellett döntöttünk. Életemben először tuktukoztam. Szeretek tuktukozni. Vicces. Gyorsan megjegyzem, hogy itt létem alatt, minél több tuktukot szeretnék lefotózni és egy internetes tuktuk-szépségversenyt csinálni. Sok tuktuk driver csicsásítja fel a maga módján szeretett munkaeszközét. Láttam már limuzin tuktukot, Nike tuktukot, Bob Marley tuktukot és sorolhatnám.

A tuktukkal átszáguldoztunk (40 km/h egy ilyen jármű esetében fénysebességnek tűnik) Hikkaduwába és nívós szállodába, mert ott jó volt az internet lefedettség. Nagyon szép szállodabáa érkeztünk, szép medencével, hatalmas kerttel és egy különleges tengerparttal. A kertben mindenhol mókusok rohangáltak, meg volt még pár kaméleon, csak folyton rejtőzködtek. A kertből tovább haladva az óceánhoz lehetett lejutni. Ezen a helyen a turistalátványosság az óriás teknős. Olyan, mint a Némó nyomában van. Először nem vettem észre, mert azt hittem, hogy egy szikla. Később rájöttem, hogy a sziklák nem nagyon szoktak mozogni. Amikor meg közelebb jött, már a fejét is jól láttam. Aranyos állatka, vagy inkább állat, mert téééényleg hatalmas.

Teki nézegető perceim után, visszatértünk a szálloda kertjébe. Én beültem a bárpult mellé egy asztalhoz és szörföztem az interneten kb 3 órán keresztül. Értékes információkat szereztem meg, munkákkal kapcsolatban. Mr.P egy nyugágyon pihent meg. Még mindig köhögött, ez nagyon megrémisztette.

El nem múló köhögése nagy félelmet keltett benne, ezért naponta (megszámoltuk) 15 féle gyógyszert szed, egyes gyógyszerekből akár 2x/3x is, összesen több mint 30at. És egy a ráadás, a sok gyógyszertől ég a hasa, úgyhogy kell egy Rennie is.

Megéheztünk, meg már mehetnénkünk is volt, úgyhogy ott hagytuk a szállodát. Gyorsan betértünk valami rendelő szerű helyre. Mr.P kivizsgáltatta magát. Az orvos még csak bele sem nézett a szájába, adott valami köptetőt, amire én már azt hittem, hogy évek óta lejárt (szerencsére nem). Majd Mr.P közölte velem, hogy busszal megyünk haza. Nagyon nem szerettem volna erről az opcióról hallani. A buszsofőrök vezetnek a legőrültebb, legveszélyesebb módon. Mivel a buszok magánkézben vannak, ezért az a fontos nekik, hogy minél több kört meg tudjanak tenni. Egy átlag buszhoz képest ez egy űrbusz, csak már rohad. Tényleg picit olyan, mint egy süvítő rohadás.

Külön említeném azt is, hogy egy átlagos, sima, hétköznapi busz, tehát egy busz általában, fékez, majd megáll a buszmegálló előtt, ahol az utasok várakoznak. Na a sűvítő rohadás nehogy fékezne, de még rá is gyorsít egy 5 méterrel a megálló előtt, majd egy olyat padlózik, hogy az utastömeg  felkenődik az ablakra. Viszont a sűvítő rohadás sokkal olcsóbb, mint a nagy kedvenc tuktuk,  de egyik sem kerül „hú de nagyon sokba”.

Miután élve, sértetlenül leszálltam a süvítő rohadásról (túl éltem, gondoltam magamban) megpillantottam életem következő nagy kihívását. Átkelni az út túloldalára. Minden félelmemen felülkerekedtem és átsprinteltem az úton, Mr.P-vel egyetemben.

Hazasétálás közben tanúja lehettem a sri lankai útfelújításnak. Volt egy ember, aki kisöpörte a kátyút, egy másik kikente valami anyaggal. Másik kettő öntött bele nagyon büdös és forró kátrányt egy teherautóról. Az ötödik, egy nő, meg laposra püfölte valami lapátszerű szerszámmal. Hozzáteszem  ezek a jóemberek olyan nagyon melegben dolgoztak, hogy ha felvertünk volna egy tojást a hátamon, az tuti, hogy egy másodperc alatt nagyon finom tükörtojássá sült volna. Roppant módon tűzött a nap.

Gyorsan be is menekültünk a ventillátorokkal és klímákkal felszerelt házunkba. Jól bezabáltunk és megfigyeltem, hogy már hiányolom a chilit a kajákba, ha nincs benne. Ezt követte egy szieszta.

A sziesztának Darshana hívása vetett véget. Átvitt engem Hikkaduwába a wakeboardos sráccal, Nochival találkozni. Előtte még megálltunk nála, bemutatta a családját, szerintem az apja sem több 45 kilónál és ugyanez a bátyjára is vonatkozik.

Kis kitérőnk után egy óceánparti étteremben találkoztam a német sráccal, itt még megismertem pár külföldit. Ittunk egy kevés Arrackot. Társalogtunk, ismerkedtünk, megbeszéltük, hogy péntek este találkozunk a Vibration nevű szórakozó helyen.

Esténk végeztével, hazatértem Kahawaba és elintéztem esti teendőimet és nyugovóra tértem.

 

3 komment

Címkék: tuktuk hikkaduwa süvítő rohadás

A bejegyzés trackback címe:

https://poya.blog.hu/api/trackback/id/tr131556293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atyec 2009.11.27. 14:10:24

Szia Máté !
Aztán ne vibrálj nagyon a "Vibration" helyen, mennyi a napi Arrack adagod ? nem elfelejteni a jó tanácsokat fű+csaj ügyben, inkább akkor igyál még egy arrackot,ha olyan a helyzet...Mit fogtok csinálni a négynapos ünnepen, remélem,hogy egy lesz végre egy kis időd fényképek készítésére és küldésére, Pöpcsi akár le is fotózhatna,hogy lássuk végre hogyan néz ki az ember egy hét után Sri Lankán...Ma este jönnek Christophék,majd beszámolók én is a holnapi csúszdás tárgyalásról + a devalcaros pacákról.
üdv.
atyec

Herr Mutter 2009.11.27. 19:34:27

Nagyon jókat szórakozom a sztorijaidon meg a nyelvi leleményeiden (és itt most tényleg nem arra célozgatok, hogy kb. úgy írsz, mint Fülig Jimmy, hanem pl. a "süvítő rohadás" meg ehhez hasonló elnevezésekre), annyira, hogy lemaradtam a vödörfejűek elejéről, mert muszáj volt egyedül hangosan vihognom a gép előtt... Viszont tényleg küldhetnél már képeket (remélem, most ablaktörlősen mozgatod a fejedet). Millió csók: nedudgi

atyec 2009.11.28. 00:03:46

Szia, egy kis francia lecke, küldöm a Thierry válaszát :
Salut mon Janos,
Désolé pour ma réponse tardive.
Ton fils a bien de la chance d’aller en Thaïlande.
Ça fait très longtemps que je n’y suis pas allé.
Je n’achète rien là-bas pour ATS Développement.
J’y ai vécu il y a 20 ans ; et, à cette époque, il fallait être vacciné contre l’hépatite B.
Pas la peine de prendre quoi que ce soit contre le paludisme, sauf si Maté va dans les montagnes ou dans la jungle pour longtemps.
Sinon, dis à ton fils que s’il va au « body massage » (ce qui est fort possible à 20 ans !!) il doit absolument utiliser un préservatif !
Ça va ?
Thierry
Szóval tele van hasznos tanácsokkal ! Paludisme = malária
süti beállítások módosítása