HTML

Srí Lanka, Mr.P, Pöpcsi és én

Srí Lankán van egy évben a legtöbb munkaszüneti nap. Én azért megpróbálok dolgozni valamit.

Friss topikok

Linkblog

Day 12 - poya-day, az ultimate árus és a kahawai híres nagy áramszünet

2009.12.03. 13:58 matvely

Nagyon, nagyon korán keltem. Körülbelül 5 fél 6 között. Arra lettem figyelmes, hogy a plafonon nem forog a ventilátor. Elment az áram.

Mivel nem volt áram, ezért a klímát sem tudtam beindítani és olyan rohadt meleg volt, hogy nem tudtam aludni,, ezért kénytelen voltam felkelni. Mr.P épp a mosást akarta elindítani, de mivel nem volt áram ez egy sikertelen próbálkozásnak minősült.

Előző bejegyzésemben már írtam, hogy a mai nap egy poya-day, tehát munkaszüneti nap. De számomra nem és Mr.P számára nem.

Poya-daykor tanítás sincs, szóval felszedtünk a HELP Village ifjait ( Ishare, Kaszum, Rúan) és elmentünk a Sunils hotelbe.

Itt pancsikáltam egy kicsit a 3 sráccal, szórakoztam, játszottunk aztán leültem dolgozni egy    csöppet. Mr.P kutatásokat folytatott CD-jogtár ügyben, valamint felkészült a holnap esedékes tárgyalásra a Fejlesztési Tanáccsal.

Éppen eladó/kiadó házak után keresgéltem, amikor megjelentek Rúanék, hogy szeretnének kérni egy kis naptejet. Nem adtam nekik, azóta a faluban, ha meglátnak az emberek, akkor elfordítják a fejüket, másfelé tekintenek. Legközelebb majd adok nekik.

Egy óra körül járhatott az idő, amikor visszahoztuk a faluba a 3 fiút. Kissé megéheztünk ezért Kaszum apjáék „kifőzdéjében” megebédeltünk. Itt megtudtuk, hogy még mindig nincs áram. A biztonság kedvéért hazaugrottunk lecsekkolni, hogy nálunk van-e áram. Hát nálunk sem volt, úgyhogy visszatértünk a Sunils Hotelbe. Folytattuk munkáinkat. Továbbra is az interneten keresgéltem számunkra fontos információkat, amikor megjelent egy árus. Karperecet akart eladni nekem, mondtam, hogy nincs pénzem és nem is nagyon érdekel. Folytattam a munkámat, körülbelül 20 perc elteltével megint megjelent az árus, most nyakláncot akart eladni. Párbeszédünk ugyanaz volt, mint az előbb. Elment és folytattam dolgomat. Újabb 10 perc elteltével megkérdezte, hogy nem akarok e ganját venni. Válaszom ugyanaz volt, mint eddig. Elment és folytattam a munkámat. Újabb 5-10 perc elteltével (már vártam) újra előbukkant és megkérdezte, hogy nem akarok-e surfozni, mert most jók a hullámok. Ismételten azt mondtam, hogy nincs pénzem, nem érdekel. Folytattam a keresgélést a neten. Láss csodát kb. 5 percen belül újra megjelent. Most arra volt kíváncsi, hogy akarok-e nőt venni.. Már röhögtem, válaszom nem változott. Ő elment é folytattam a munkámat. Már eltelt egy jó fél óra, amikor újra megjelent ( már hiányzott). Most az érdekelte, hogy akarok-e házat venni. Pont eladó házak után keresgéltem, gondoltam kiderítem, hogy ő mit kínál. Valami spanyol házat, a dzsungelben, de 1 percre az óceántól, itt Hikkaduwában. Mosolyogtam. Folytatta. Van víz bekötve, satelite, jól felszerelt, 5 szobás. Megkérdeztem, hogy mennyibe fáj egy hónap. Azt mondta, hogy 600 USD, de nekem, külön nekem már 400 dollárért is odaadja. Azt hiszem ebben az emberben egy nagyon jó barátra leltem. 2 óra „ismeretség” után egyből 200 dollár kedvezményt ad.

Az árus végül ott hagyott, amikor látta rajtam, hogy kicsit komolytalanok a szándékaim, de azért megígértette velem, hogy majd találkozzunk még. Ez idő tájt megjött BeeGee és Ben G. Megbeszélt találkozónk volt a Sunils Hotelben. Mr.P és BeeGee sokat tanácskoztak, beszélgettek, tárgyaltak én addig Ben G-vel beszélgettem erről-arról. Leginkább a Nintendo Wii legújabb játékairól.

Mikor BeeGee és Ben G távozni készültek, megjött Pöpcsi. Elment az SLEU Solutions (Pvt.) Ltd. tábláért, amit még egy hete rendeltünk meg. Tegnap még csak egy papírlapra rajzolt földgömb volt kész, ma már az egész tábla. Látszik hogy kézzel csinálták, de igényes munka lett belőle. Miután mindenki gyönyörködött egy sort a táblában, BeeGee és Ben G elindultak Colomboba. Mi sem maradtunk már nagyon sokáig

Amikor hazaértünk Kahawa-ba kiderült, hogy még mindig nincs áram. Kb. 11 órája. 1 óránk volt a sötétedésig, úgyhogy sok mindent elő kellett készítenünk. A legszomorúbb az volt, hogy nem volt ventilátor és nem nyithattuk ki a hűtőt.

Fél óra alatt mindent elintéztünk, de bíztunk benne, hogy sötétedéskor már visszakapcsolják az áramot. Tudni kell, hogy a volt államfőnek egy generátor gyára van a dzsungel mélyén és azzal szórakoznak, hogy néha lekapcsolják az áramot, így az emberek vesznek generátort. Nem rossz üzletpolitika. Azt hittük, hogy ez is ilyen áram „lekapcsolós-játék”. Később kiderült hogy nem.

Sajnos a sötétben nem volt már sok mindent csinálnunk. Néha felálltam egy sámlira és megforgattam a plafonon lévő ventillátort. Egy idő után nem tűnt jó mókának, mert félő volt, hogy, a fejemre pottyan.

Tehát úgy döntöttünk, hogy tegyük el magunkat holnapra, úgyis korán kelünk, mert megyünk Colomboba.

A biztonság kedvéért felkapcsoltam a ventillátort a szobámban, hátha visszajön az áram. Hát olyan 10 körül arra lettem figyelmes, hogy elkezdett forogni. Nagyon boldog voltam. Nagyon szépeket álmodtam.  A kutyák sajnos egy kicsit megzavartak ma este is, de szerencsére nem volt akkora lárma, mint tegnap éjjel

 

Szólj hozzá!

Címkék: áramszünet sri lanka mr.p pöpcsi poya day sunils hotel sleu

A bejegyzés trackback címe:

https://poya.blog.hu/api/trackback/id/tr321571174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása